Näytetään tekstit, joissa on tunniste suomi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste suomi. Näytä kaikki tekstit

tiistai 21. lokakuuta 2014

Thirtytwo [Tokio Hotel, Tom/Bill, NC-17]

Thirtytwo by Lily
Everything is about to change...
En nyt muista oonko kirjottanu tän sarjan aikasemmista ficeistä, Seventeen ja Twentyseven, enkä nyt jaksa ettiikään. Mutta jos oon, niin linkitän jossain välissä linkit tonne alas toisiin blogiteksteihin ja päivitän niitten linkit. Jebs.

Mut kuitenkin. Jos et oo lukenu aikasempia osia, niin alota tosta Seventeen ja sitte Twentyseven koska tästä ei varmaan ymmärrä mitään ilman noita kahta muuta ficciä. Tää on siis suoraan jatkoa ja tapahtumat tapahtuu viis vuotta Twentysevenin jälkeen, jollon Tom on siis 32. Jebs. Joo.

Itse ficciin kuitenkin. Tom ja Bill on menny naimisiin, Tomilla on lapsi parhaan kaverinsa kanssa, Joel on kuollut ja sillee. Eka asia mikä koko höskästä mulle tuli et tää on pelkkää daddy issues kamaa ja et eiks onnellinen loppu olis ollu tarpeeks. Mutta sit ku tätä luki niin kaikki vaan alko tuntua paremmalta ja et tää oikeesti toi monta asiaa enemmän päätökseen, eikä vaan jääny siihen et nyt nää kaks voi alottaa suhteensa ihan virallisesti ja oikeesti olla onnellisia.

Silti Tomin ja Billin avioliitto ei oo maailman hienoin ja ihanin ja pumpuliin kääritty, se on enemmän tulen kanssa leikkimistä ja paljon yhteen ottamista. Mut se on ehkä silti paras osa koko ficistä. Alussa kaiken kuvittelee olevan Billin syytä ja että Bill nyt vaan on vaikee ihmine mut sit lopussa näkee jo et ehkä asioilla on enemmän kun se yks totuus.

Kaiken lisäks mä rakastuin tohon millase päätöksen Karoline sai täs tarinas. Vaikka mä veikkaan et moni on sellattiin, et miks, ei näin, ei tälläst, niin mun mielest siit tuli jotenkin peacefull lopetus. Kaikki sai tietyllä tavalla rauhan, vaikka jäikin arpia ja monta muuta surullista asiaa. Ja jotenkin Karolinen lopetus tuntu täydentävän tän ficin omalla tavallaan, ainakin tälläne fiilis mulle jäi.

Voisin ehkä silti sanoa et paras osuus oli kuinka mä en osannu ikinä päättää päässäni et mikä tää ficci oikeesti on. Tää meni laidasta laitaan ja mun mielipide vaihtu ja niin edelleen. Mikä teki tästä ficistä todellakin lukemisen arvosen, eikä todellakaan jättäny tätä kahden niin mahtavan edeltäjän varjoon. Todellakin jokasen ajan arvonen ja rakkaus. Joten mee, lue ja kommentoi, Lily ansaitsee sen koko tän suuren projektin jälkeen.

// edit. blog entry ficistä Seventeen

lauantai 1. maaliskuuta 2014

This is for you guys

In under two years I've gotten over 8 000 (well almost 9 000 is closer) visitors on BarBrat so I thought I'd give a chance to the readers to participate in of what I do. The thing is if you want to give credit to a fanfic or just tell the world how great of a fic you've read, you now have an opportunity to do so.

It works like this: you write a similar complaint / amazed babble / love letter like I do. I have no requirements except a little review is needed, a little insight of the plot (if it has a plot) and things what you liked and / or didn't like. Also the summary is needed, if it has one, a link to the fic and the writer's pen name.

It doesn't matter what the fandom is, what the pairing is, damn, not even what the language is. I just want the text to be written with the same language as the fanfiction. It also doesn't matter if I already have blogged about the fic, it's only better to have many opinions about the same fic and to give it more reputation.

You don't have to do the link or to think about the headline or tags or anything, I can do them as well, if you want, I just need to know where to find all of the information. And of course your pen name would be great too.

All questions below (or with private message) and you can send the texts to: hidefini[at]hotmail.com

Ja sama suomeks.

Eli siis. Alle kahessa vuodes täl blogilla on ollu yli 8 000 kävijää (tai no, lähempänää 9 000 jo) ja ajattelin, että antaisin nyt teille mahdollisuuden ihkuttaa ficcejä kanssa. Jos siis haluat ihkuttaa jotain tosi hyvää ficciä ja antaa huomiota ja saada lukijoita niin nyt ois aika hyvä mahdollisuus.

Homma toimii niin, että kirjotatte saman tyyppisen valituksen / rakkauskirjaan / ihkutuksen / tai jotain millasia mä oon tehny. Mitään vaateita ei ole, kunhan tekstistä nyt tulee selväksi jonkun verran juonesta, kommenttia koko höskästä ja ne jutut joista tykkäsit tai et tykänny ficissä. Ficin summary ja linkki ficciin on myös aika olennaisia asioita. Ha.

Fandomilla, parituksella, kielellä ei ole väliä paitsi sen verran että millä kielellä ficci on niin myös sen tekstin olis hyvä olla samalla kielellä. Jebs. Eikä oikeestaan ees haittaa, jos oon jo ihkuttanu kyseistä ficciä, aina vaan parempi hyvälle ficille, lisää mainostusta ja sillee.

Voin tehä linkit ja lisätä tagit ja sellaset, kun postaan ficin tänne. Infot vaan asioista ois kivat ja tietty sun nimimerkki ja linkki minne ikinä haluatkaan sun credittien menevän että olet kirjoittanut valituksen.

Jos nyt tuli kysymyksiä niin alapuolelle vaan kommentoimaan tai sitten yksityisviestiä, eipä oo hirveesti väliä ja tekstit voi lähettää mun sähköpostiin hidefini[at]hotmai.com

maanantai 4. marraskuuta 2013

Rikoksilta ja häiriöiltä suojaamiseksi [Tokio Hotel, Bill/OC, K-15, suomi]

Rikoksilta ja häiriöiltä suojaamiseksi by Ninnukka

Tää on taas näitä suomalaisia oneshotti ficcejä, joilla ei nyt vaan oo summarya, enkä mä halua sellasta keksiäkään, koska se ei nyt vaan oo nättiä mennä sörkkimään muittten ficcejä. Ja no, Ninnukalla ei muutenkaa oo hirveesti ollu tapana tehä summaryja. Mutta se ei nyt haittaa, kun kirjottaja on Ninnukka niin sen ficin nyt vaan lukee ja thats it.

Kuitenkin. Bill on.. juoppo ilman parempaakaan tekemistä. Hengaa randomeitten ihmisten kanssa, hankkiutuu ongelmiin ja siinä sivussa flirttailee kytälle, joka on usein kierroksilla ja puhalluttaa/vie pitkään yms. Billiä ja Billin kavereita. Ja sitten eräänä yönä Bill päätyy tämän poliisin luokse ja the rest is history.

Tää ei nyt kuitenkaan oo sellane ficci, et kaikki nää on hulttioita, eikä ne pysty saamaan elämästä mitään muutakaan irti, kun ryyppääminen ja paikkojen tuhoominen ja ylipäätään pahantekoa. Ennemmin kaikki vaa ottaa taukoa elämästä ja periaattees heittää sen tauon roskakoriin. Kinda. Ei kai tee suurta eroa kun sen selittää näin, mut joo. Paremman kuvan saa kun vaa lukee koko ficin.

Ja se poliisi.. Siinähän sitte onkin koko ficin idea melkeinpä. Michael on virkaintoinen poliisi, joka on myös aika rakastunu Billiin. Ja no melkein koko ficin ajan Bill vaa ihkuttaa Michaelia ja kaikkea.

Sainpa taas tänki kuulostamaan niin hyvältä, että kaikki haluu lukee koko oneshotin. Mut se mihin ite ihastuin oli koko ficin idea jostain häiriköstä ja poliisista, jotka rakastuu, koska kumpikin on jollain tavalla väärässä paikassa, vaikkakin kumpikin haluu olla siinä paikassa. Bill tietämättä mitä tehä ja laiskottelemalla elämänsä läpi, ilman kunnon kavereita. Michael taas on homo, muttei voi myöntää sitä, koska se vois tarkottaa uran tuhoutumista poliisissa ja poliisina oleminen on ollut Michael unelma niin kauan. Jeb.

Joten vähän tällänen surullinen, tietyllä tavalla murskattua toivoa täynnä oleva ficci. Jea. Mut todella hyvä sellane, enkä oikei tiiä mitä sanois pilaamatta koko ficciä. Joten lue.

keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Seventeen [Tokio Hotel, TB, NC-17, suomi]

Seventeen by ich_bin_nicht_ich // Lily 
Well he seemed broken hearted / Something within him / But the moment, that I first laid, eyes on him / All alone on the edge of the seventeen 
Siitä on aikaa ku oon lukenu tän viimeks. Voisin varmaa ihan huoletta sanoa että yli kolme vuotta, mutta koska oon edelleen ihan törkeen huono vuosissa, en sano mitään varmaa. Mutta edelleen tää ficci on jotain upeeta ja raapasee syvältä.

Kaikki alkaa kuinka elämä ei ole ihan niin yksinkertaista, kun sen vois antaa ymmärtää ja kuinka erilaiset kohtalot kohtaa ja muodostaa jotain upeaa, isoa, jotain kuitenkin. Tom on hikke, suosittu hikke, jonka isoisällä on keilahalli, jossa Tom on viettäny koko lapsuutensa. Bill on kaikkea muuta kuin hikke, ennemmin sosiaalinen häirikkö, jonka pitää päästä matikasta läpi.

Periaatteessa tohon vois kiteyttää koko ficin, mikä kyllä sais koko mönjän kuullostamaan tyhmältä, yksinkertaselta, eikä todellakaan sellaselta joka ottaa sisäänsä ja pitää siellä. Mutta Lily on mahtava kirjottaja, ihan oikeesti. Lily on yksiä niitä kirjottajia, joiden takia mä vieläkin uskon, että suomen kielellä on jotain tulevaisuutta ficcimaailmassa, tai no ylipäätään missään.

Jotenkin tässä ei kuitenkaan ole sellasta hienoutta, kun jossain drotsin ficeissä, kun jään vaan ihkuttamaan niitä hienoja sanavalintoja. Tässä tää kieli on niin normaalia, sellasta yleistä suomenkieltä, mutta siitä on jotenkin tullut sellainen sävy, ettei tää oo yhtään takkuilevaa, tökkivää millään tavalla. Tietysti täällä on muutamia sellasia hauskoja sanavalintoja pitämässä sanaston runsaana ja antamassa lisää elävyyttä tekstiin.

Mutta ehkä mä silti eniten tykkään miten näin tylsästä juonesta, tylsässä ympäristössä ja tylsistä tyypeistä  on saatu niin hyvä ficci aikaan. Kuitenkin kaikki nää on niin tavallisia tyyppejä, että varmaan pystyis erottamaan omat kaverit näihin ja omaan maailmaan sijottamana. En mä tiiä miten mä selittäisin tätä ficciä ilman että tästä saa tylsän vaikutelman. Ehkä vaan paras sanoa että Tom opettaa Billiä matikassa ja kiitokseksi opetuksesta ne panee. Joo. Ja niitten suhde aiheuttaa joitakin ongelmia, tietty, kun niitten pitää piilotella asiaa ja tunteet kehittyy.

Ehkä mä jäin odottamaan enemmän sellasta juttua, että ne on kumpikin poikia ja että Tomille koko homma olis jotenkin isompi shokki. En tiedä millä tavalla sen olis tonne saanu, enkä tiiä että millä tavalla sen pitäis olla shokki (tai no, ne asuu pienessä kaupungissa, jossa kaikki tietää toisensa ja vaikka mitä mutta silti). Toisaalta mä kyllä tykkään miten Bill vaan on tollanen, että se tekee mitä se haluaa ja sitten Tom vaan menee mukana ja yrittää pärjätä siinä. Vaikka toisaalta Tom on se joka opettaa Billille matikkaa ja saa Billin jollain tavalla käyttäytymään ficissä vähän inhimillisemmin.

Toi lopetus kuitenkin tuntui hyvältä ja sopi tähän ficciin mun mielestä täydellisesti. En nyt ala spoilaamaa ja kertomaan, et miten tää ficci loppuu, koska eihän se nyt oo mitenkään ees hauskaa. He. Menkää ja lukekaa. Ja sitte voitte heti perään lukea sen tähän tulleen jatkon Twentyseven, joka siis oikeesti on yhtä hyvä ku tää, vaikka normist mä mollaisinki jatko-osia. Niin joo. Teen ehkä siitäki joskus merkinnän, kun pääsen niiin pitkälle. Mutta joo. Lukekaa ja kommentoikaa!

tiistai 9. heinäkuuta 2013

Fanfiction Suggestion -Month // Ehdota ficciä -kuukausi

Okey. So let's dedicate a month for you to suggest a fanfiction to me and I'll blog about them (well lets start with a month and go on from that). So. The only rules are that the language is in English or in Finnish. My Germany and Swedish just arent good enough for this.

And then that fandom thing. Lets just say that all the fandoms I have mentioned here in this blog are okey and Im pretty sure there isnt so many popular fandoms that I dont know so suggest almost anything. And dont worry, I will comment here somewhere if I dont know the fandom/characters. But more good fandoms could be for example Nana, Full Metal Alchemist, Star Wars and Narnia. So go on from there : D

When I still remember, if it is your own fic I will try and leave a comment there for you about what I think and such if possible. I may do it even if you arent the writer but I try to promise to those who suggests their own fics at least.

And thanks already for those who want to suggest something : )

Ja sama suomeks.

Okei. Eli koko heinäkuun ajan (tai no tästä eteenpäin vaikka forever, mutta ainakin nyt näin aluksi heinäkuun ajan) ajattelin blogata ficcejä, joita te ehdotatte. Ainoat ehdot näille ficeille on kieli, eli vain suomeksi ja englanniksi (mun saksa ja ruotsi ei nyt vaan oo tarpeeks lukemiseen) ficcejä, kiitos.

Fandomista vaan sen verran, että luen ficcejä niin monesta fandomista kuin mahdollista, tietysti vähän rajottaa se että miten hyvin tiedän hahmoja yms. Joten kaikki fandomit, joista olen täällä jo blogannu on ehdottomasti okei ja sitten muutama muu vois olla vaikka Nana, Full Metal Alchemist, Star Wars, Narnia ja ja ja keksikää ite. Todennäkösesti pystyn kyllä lukemaan niitä, ei oo hirveesti sellasia mitä en pysty lukemaan, joten ha. Kokeilkaa.

Ja vielä kun muistan, niin niitä omia ficcejä saa ehdottaa. Tässä tapauksessa yritän kommentoida parhaani mukaan ficciin ja antaa jotain palautetta. Tietysti joissain tapauksissa en voi tehdä tätä, mutta yritän parhaani. Totta kai mä myös yritän jättää kommenttia, jos ficci ei ole sun, mutta pääasiassa tää lupaus menee nyt niille, jotka niitä omia ficcejään ehdottelee : )

Ja kiitos jo nyt.

tiistai 11. kesäkuuta 2013

Hyvien ItaSasu ficcien metsästys / Hunting Good ItaSasu Fics

Kuten otsikko sanoo, etin hyviä ItaSasu ficcejä, siis oikeesti hyviä. Eli just niitä mitä jaksaa ja tykkää lukea moneen kertaan. Mä tiiän et oon nirso, mut sitä on turha pelätä, jos haluut ehdottaa sun omaa ficciä. Todennäkösesti jos sä ehdotat sitä ja myönnät et se on sun oma ficcis, nii mä varmaan luen sen, kommentoin siihen (jos mahdollista) ja bloggaan siitä. Yritän tietysti antaa mahdollisemman hyvää palautetta ja auttaa sua kirjottajana, jos teet sen, koska suomenkieliset ficcarit todellakin ansaitsee sen (tässä tapauksessa voin kyllä ottaa muitakin fandomeja/parituksia vastaan, teen kyllä asiasta uuden postauksen, kunhan ehdin niin pitkälle, mutta näin alustavana tietona).

Kieli mielellään englanti tai suomi, en just muita osaa. Jos ficci nyt on jotain tosi, tosi helppoa ja yksinkertaista ruotsia niin se nyt voi jotenkin mennä, että jos tietää jonkun tosi, tosi hyvän ruottin kielisen ficin, niin meikä kyllä voi vaivautua tsekkaamaan sen.

Erityisesti mä etin yhtä ficciä, jonka nimi tais olla Sleepwalker (tai jotain vastaavaa), jossa siis Sasuke kävelee unissaan ja Itachi ei saa silmiään irti veljestään, varsinkaan kun Sasuke nyt ei juur pidä panemisiaan omana tietonaan. Sitte yhtenä yönä nää kaks viimein panee kun Sasuke unissakävelee. Ficci ei siis todellaakaan oo niin paha ku miltä mä saan sen tässä kuulostamaan, jos oikein muistan XD Taisin lukee kyseisen ficin fanfiction.net sivustolla joskus kauan aikaa sitten, mutta en oo löytäny tätä uudestaan ja olis kiva lukee tää uudestaan (ja blogata ficistä tietty).  // ficci löydetty, kiitos Bubbel97

Mutta siis kuitenkin. Etin siis ihan muutenkin hyviä, lukemisen arvosia ItaSasu ficcejä. En juurkaan oo nirso onks ne oneshotteja ja vai pidempiä sepustiksia, niin kauan kun ficci on hyvä ja jaksan lukea sen. ha. Joten ehdotukset (mielellään linkit ficceihin) olis mahtavia ja kiitos jo näin etukäteen : 3

And same in English.

Like you probably already guessed Im looking for good ItaSasu fics. Fics that I would have the energy to read through and I would even like. I know Im picky but feel free to suggest your own fic even if you think its crappy and shit (if you just tell it is yours I think the certainty is 99% that I will most likely read it). I think I would just probably read it through (maybe comment, depending if I can) and blog about it just because the writer asked me to. Ha.

The language doesnt really matter as long as it is either in Finnish or English. I could try to read some Swedish fics as long as the language in that fic is pretty simple and the fic is totally worth for it. But Im not gonna probably blog about those fics (well, if I will, the entry would pretty much be in English or Finnish, my Swedish isnt that good, ha).

Especially Im looking for one fic. I think the name was something like Sleepwalker (not sure, its been long time since I read the whole fic). In the fic Sasuke walks in his sleep and Itachi has a crush on Sasuke. It doesnt help in the fic that Sasuke is really loud while fucking and Itachi have heard him more than once or something. Cant be sure but I think it went that way... Well anyway. One night Sasuke is sleep walking as usual and shit starts to happen when he does things and Itachi is there. Yea. Its not as bad as my explanation makes it sound. It was good and I would love to read it again and maybe blog about it, if it was as good as I remember it to be. I think I read it at fanfiction.net site. But please, leave the url or link or something if you know where this fic is. Thanks. // fic has been found, thank you Bubbel97

But yea. Anyways. Right now I would love to read any ItaSasu fics. Got this awful feeling that I just have to read some Uchihacest. Ha. So any good fic tips would be awesome so if possibly leave a url or link or whatever to a fic you think I would like to read (or to your fic). Thank you people : 3

lauantai 11. toukokuuta 2013

Sääntö numero yksi [Tokio Hotel, TB, NC-17, suomi]

Sääntö numero yksi by drots ja tsikku
Kahden erilaisen elämänkatsomuksen kohdatessa ei voida välttyä yhteentörmäyksiltä ja säännöiltä, joita varsinkin Billin on hankala noudattaa. Pystyykö Tom muuttamaan oman elämänsä spontaanimmaksi ja oppiiko Bill ajattelemaan asioita myös muiden kannalta?
Jotenkin tästä ficistä bloggaaminen tuntuu paljon surullisemmalta, kun normaalisti. Tää kuitenkin on ollut semmone suht koht tasasesti julkaistunut, tai miten sen nyt sanoiskaa, ficci, joka on melkeinpä tullu yhe mun elämän oudoimmista ajanjaksoista aikana. Joten mä en tiiä onko puolet mun kommentista vaan sellasta, että nyt tää on ollu mahtii lukee ja unohtaa vai onks tää muuten vaan niin damn mahtii. Mut jos pakko on valita, niin sanoisin et tää on ihan mahtava ficci ylipäätään, koska drots ja tsikku. Pakko vaan rakastaa.

Juonesta kai voin sanoo sen verran, että Bill on lellitty kakara, joka karkaa himasta tai se heitetään himasta.. En muista kumpi, mutta kuitenkin jotain tekemistä sen ja sen faijan riitojen kanssa. Tom taas on kyttä, jonka luokse Bill majottuu, koska Tom vaan oli niin syötävän hyvännäkönen siellä baarissa. Ja siitä alkaa niitten pitkä, vaikea, kasvattava yhdessäelo. Jeb.

Periaattees tää ficci keskittyy eniten noitten kahden kasvamiseen ja miten ne kasvaa henkisesti tän ficin edetessä. Erityisesti Billin kasvussa ja se todellakin näkyy, nyt varsinkin kun luen ite noita alkuosia uudelleen läpi tässä. Se on myös yksii tosi hienoja ominaisuuksia tässä ficissä, koska missään vaiheessa ei varsinaisesti sanota että Bill nyt kasvaa henkisesti, vaan sen vaan näkee hienosti sieltä rivien välistä, jos vaan osaa lukee. Ja se nyt vaan on jotain niin täydellistä ja jotain mitä haluisin olevan enemmänkin muidenkin ficeissä. Tän puolesta tää nyt vaan on helmi.

Toinen asia, joka tekee tästä helme, on suomen kielen käyttö tässä. Mähän siis suht tunnetusti vihaan repliikkejä suomen kielisissä ficeissä, koska ne nyt vaan on tökkömömmökakkoja, okei. Mutta tässä. En oikeesti ees muista yhtä kertaa, että olisin valittanu suomen kökköisyyttä koko ficin aikana ja se nyt on vaan damn hyvin, niinkun oikeesti. Ja mä valitin sitä jopa Vaan minä en ole kala -ficissä, joka kuitenkin on jollain tasolla suomen parhaimmistoa. Joten ehdottomasti.

Ylipäätää täs koko ficissä on ihan törkeen hyvää, laajaa, hassua, erikoista, omaperästä, persoonallista suomen kieltä. Joku hyvä vertaus vois varmaa olla Hangon keksi, jonka merkitystä en oo nyt vieläkään tajunnut, et mitä sillä tarkotettiin, mut kaipa sekin mulle joskus selviää. Muita hienoi judui oli yhden yön vusu, hillua nakkena ja paljon muita. Jos nyt ei muun takii haluu avata ficcii, niin suomenkielen käytön takii kannattaa ees tsiigata ja kirjautuu sisään, koska damn.

Okei. Tykkäsin mä myös hahmoista ja tapahtumista tässä. Erityisesti Gege oli mahtava ja miten se Tomin tukena ja tässä se nyt oli Tomin isoveli ja kaikkee. Sitten mä myös tykkäsin miten toi Nadja, jonkun tason taloudenhoitaja, tuntu Billille paljon tärkeemmältä kun sen omat vanhemmat ja miten se tuli ilmi ja miten kaikki käyttäyty sen perusteella. Tykkäsin.

Täst on oikeestaa tosi vaikee sanoo pahaa sanaa, ehkä sen et jos nyt ihan väkisin haluu lukee jotain traamaa ja paljon sellast nyyhky craipaa, niin tää ei todellakaan oo sellane. Tää on enemmin sellane toden tuntune ficci, joka vois melkein suoraan olla jonkun elämästä. Että sellasta tällä kertaa. Todellakin kannattaa lukea, ihan oikeesti. Ja drots ja tsikku nyt vaan on yksii parhaimpii ficcarei täs maailmas, siitä ei vaan pääse yli eikä ympäri.

tiistai 16. huhtikuuta 2013

Smoked Mirrors [Tokio Hotel, TB, NC-17, suomi]

Smoked Mirrors by ich_bin_nicht_ich // Lily 
Baby you’re so unusual / Didn’t anyone tell you, you’re supposed to, break my heart? / I expect you to, so why haven’t you? 
Okei. Lily. Pakko sanoo mut Lily kuuluu taas näihin mun forever favorite kirjottajien skaalaan, vaikkakin ehkä on vaan neljä tai viis sellast Lilyn ficcii, joista todellakin tykkään. Mutta silti, Lily on vaan niin mahtava ja helvetin hyvä ficcari, etten pysty oikein muuta sanomaan. Ja nyt kun vielä muistan, niin mesta, jonne toi linkki menee, niin vaatii sisäänkirjautumisen, vaikkakin todennäkösesti pääsette lukemaan ficin ilman sitäkin, koska siel tuntuu olevan jonku error koodissa, mutta ei siitä sen enempää.

Juoneltaan tää on klisee aina baarissa tapaamisessa, toisiinsa tutustumisessa ihan vain tällättiin vahingossa ja että vietetään hyvää aikaa keskenään ja kavereiden kanssa. Täs on kuitenkin onnistuttu saamaan myös tietynlaista draamaa tonne sekaan, ilman että se tuntuu ees hirveen pahalta ja sellattiin etten ees mä pysty nirsoilemaan siitä.

Tomin faija on miljonääri ja niitte välit ei oo parhaat, koska Tomin faija haluaa Tomin perivän koko miljonääriyrityksen, mut Tom ei halua sitä, mutta ei oo ketään muutakaan ketä vois sen periä. Ja sitten Bill ei niin rikas penska yrittää vaivoin pärjätä elämässään. Okei. Tietysti mennää kliseesee kuinka nää muka rakastuu ensimmäisellä silmäyksellä tai jotain, mutta hei, aina ei voi voittaa.

Kuitenkin mä ehkä eniten tykkäsin täst miten tää ei oo niin normaalificci tai jos täs on jotain sellast kliseisyyttä niin sit tääl on jotain mikä vähän niinku peittää sen kliseisyyden. Eikä tässä oo sellasia täydellisiä hahmoja missään vaiheessa, jokasella hahmolla on omat synkät puolensa siinä missä on valosatkin puolensa. Tietyst yks erityisen hyvä puoli täs on että draamaa tulee muiltakin hahmoilta kun päähenkilöiltä, kuten yleensä Lilyn ficeissä on tapana olla (okei, tuun postaamaan kaikki Lilyn ficit, joista tykkään, mutta kaikki aikanaan).

Erityisesti haluun antaa pisteitä on kaikkien persoonallisuus, esim. Andy. Se on tollane juoppo ja aika urpo tyyppi, mut kuitenin siellä pohjalla se ajattelee muita ja on todellinen ystävä, vaikkakin sen käytös on välillä vaan jotain sinne päin. Samoin on melkeen kaikki Tompan ystävät, Billin ystävistä en nyt muista niin tarkkaa, onhan siit jo aikaa ku mä luin koko ficin. Ha.

Okei. Koska tää on suomenkielinen ficci, niin en tykkää hirveesti näist repliikeistä. En sano että Lilyn repliikit on huonoja ja tönkköjä, vaan ennemmin että mun silmään ne on tönkköjä, koska suomen kieli. Mulle on melkeen mahdotonta lukee mitää repliikkejä suomeks ja sanoo et nää nyt kuuluu tännä ja on sujuva (huom. drots on täydellisyys tässä asiassa, mutta siihenkin ihkuttamiseen on oma paikkansa). Silti en mä nyt mitenkään haluu alentaa tätä ficciä sen takia, että mun mielestä kielellä tehtiin tästä vaan tönkköä ja kökköä paikka paikoin.

Joten, tää todellakin kuuluu niihin ficceihin, jotka on lukemisen arvosia, enemmän kun lukemisen arvosia. Tässä vaan on sitä jotain ja tykkään, vaikkakin pituuttakin löytyy 28 osan verran ja tais olla viel epilogikin päälle, ha. Joten lukekaa ja kertokaa Lilylle rakkautenne. Jeb.

sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Locked out of Heaven [Tokio Hotel, TB, NC-17]

Locked out of Heaven by drots

Okei. drots. drots. drots. Mä voisin varmaan vetää matran omasest drotsin nimee vuoden päässäni ja edelleen virnuilla ku joku idiootti. Mut siin tuskin olis mitää järkee, vaikkakin mä oon aika damn in love with drots ja sen tuotoksien. Kute varmaa tuutte tajuu tän postaukse lopussa viimeistää. Koska tässähän ei oo mitää järkee enää.

No anyways. Bill on menossa naimisiin jonkun Judy nimisen naisen kanssa, eikä se oikein tiedä enää mitä se tahtoo. Tom on bestman ja ne pani ekaa kertaa pari viikkoo takaperin. Ja sitten ne polttareis panee uudestaa ja Bill tahtoo vaan eroo Judysta ja niistä häistä ja kaikesta. Mutta kaikki ei oo niin yksinkertast. Tai ehkä kaikki on just vaan niin yksinkertast.

Ehkä suurimman osan ajast koko ficcii olin vaa riemuissani, et jee viimein jotain luettavaa, jotain drotsin ficcei. Varmaan sen jälkee mä biletin tääl yksikseni et kui hyvä tää on ja kuin mä oon taas rakastunu.

Mut tän ficin Bill. Se oli jotain niin monimutkasta ja niin erilaisia luonteenpiirteitä täynnä, etten oikein tiiä miten sitä selittäis. Se oli jollain tasolla kuitenkin niin mahtava ja erilainen, kun yleensä hahmot on. Se ei ollu sellanen et nyt tää hahmo on tän yhenlainen, vaan ihan ku se olis kätkeny sisäänsä sata erilaista ihmistä, jotka jotenkin ihmeellisest pystyy kuitenkin toimimaan samassa kehossa niin luonnollisesti ja niin yhtenäisesti, että siitä jopa kehkeytyy vain yksi kokonainen ihminen. Äh. Vaikeeta.

Sitten on Tom, joka oikeesti on outo hahmo tässä, koska sain koko ficin ajan vaan sellasen fiiliksen, et kuin paljo sitä sattuu ja miten vaikeeta sille on olla ja tehdä noita asioita, vaikka se näkee ettei mikään oikeesti voi mennä niin tai olla niin. Ja silti kuitenkin sen haluu vaan näyttää että hei oon tän paras ystävä ja mä oon kaikessa sen takana ja vaikka mitä on mahtava tyyppi. Ehkä mä nyt ootan täs et tohon ficciin tulee joku ihme lisäys et Bill pyytää tuhannesti anteeks Tomilta, ettei se voinu olla aikasemmin niin lovey dovey Tomin kanssa. Äh. Mut toisaalt en tykkäis yhtää, jos se tulis, joten enpä taida sit valittakaa..

Mut anyways. Todellakin tää ficci. Täs on joitakin niin hienoja ja upeita tekstin pätkiä, joita oikeesti voisin pitää jopa harvinaisuuksina monestakin syystä. Äh. Haluisin vaan kertoo kaiken upeen täst, mut sit teil ei jäis mitää luettavaa ja teiä olis ihan turha avata koko ficcii, koska osaisitte sen jo ulkoo ja tietäisitte tasan tarkkaa mitä oottaa, eikä se olis reiluu.

Mutta todellakin. Kannatan todellakin lukemaan jos on mahdollisuus (eli jos on jo rekkautunu tonne foorumille tai jos nyt vaan ihan huvin ja urheilun vuoks haluu tutustuu uuteen ficcimaailmaan, ha). Koska tää todellakin ansaitsee sen mahdollisuuden. Ja näin loppuun mun on pakko ottaa pari lainausta ficistä, jotka aika hyvin edustaa näit hahmoja sillee. Et hei, menkää nyt vaa lukekaa tää. Jookos kookos.

torstai 12. heinäkuuta 2012

Vaan minä en ole kala [Harry Potter, HD, Ron/Herm, death, suomi]

Vaan minä en ole kala by Tala Sohalia
Sota on jättänyt jälkensä heihin kaikkiin. Harryn ja Dracon tulee löytää itsensä ennen kuin he voivat löytää toisensa.
Tää on jotain uskomattominta, mitä oon varmaan ikinä lukenu. Sillon ku ekaa kertaa luin tätä niin olin ihan helvetin moises taivaas ja rakastin jokaista sanaa ja pystyin vaa ajattelemaa et kuin hyvin ja hienosti tää on kirjotettu, enkä oikeestaa mitään negatiivista. Ei sen negatiivisen löytäminen vieläkään ole mitenkään helppoa, mutta oon mä täältä jo pari asiaa löytäny nyt kolmannen lukukerran jälkeen. Ja täs tais olla viel jotain muita parituksia, mutta musta noi tuntuu nyt kaikkein tärkeimmiltä, enkä muista muita. Ha.

Mutta siis. Ensimmäisessä osassa Harry on ollut kadoksissa sodan jälkeen kauan (en muista tarkkaan, koska tässä nyt on paljon yksityiskohtia), mutta tarpeeks kauan, jotta monet on yrittäny löytää sitä ja jäljittäny ja viimein Draco lähetetää perään ja Harry luovuttaa ja palaa ystäviensä luokse. Ja siitä alkaa pitäkä toipuminen sodasta ja vastaavasta, mitä ei kyllä hirveen tarkasti kerrota muuta kuin Dracon osuudesta. Ja tietysti samalla alkaa Harryn ja Dracon kaoottinen suhde, joka päätyy Harryn osalta sairaalaan ja Dracon osalta eräänlaiselle hullujenhuoneelle, josta alkaakin sitten toinen osa.

Toka osa on kokonaan Dracon ajasta Keitaalla ja kolmas osa on miten nää kaks palaa yhteen kun kumpikin on selvinny ja löytäny oman elämänsä suunnan ja niitten tiet kohtaa. Ja kaikki tää tuntuu niin tarkkaan mietityltä ja suunniteltulta. Ja tietysti lopetus on nätti ja mun lemppariosio koko ficissä, vaikka se saaki mut aina itkemään. Ha. Mut kaiken kaikkiaan täs on 45 lukua plus epilogi. Joo.

Anyways. Vaan minä en ole kalassa kaikkein parasta on miten kaikki on tarkkaan harkittu ja miten kaikilla on jokin looginen päätelmä, eikä mikään vaa mee sen takii et nyt kirjottajan tekikin mieli kirjottaa näin. Varmana tää on muuttunu ficcarin mielialojen mukaan, mut tää ei tunnu siltä, et yhtäkkii tulee joku suuri muutos johonkin, kaukana siitä.

Erityisesti Harryn tuntemukset ja ajatukset ja motiivit sopii ihan törkeen hyvin tähän ficiin. Se tuntu sopivan sekä itse alkuperäiseen Harryyn, että just tossa tilanteessa elävälle henkilölle ois sopinu. Dracosta en ihan pysty sanomaan samaa. Toisaalta mä ymärrän, että miten se muutos tuli sieltä ja miten siihen muutokseen päästiin ja mä ymmärrän että mistä se ekassa osiossa oleva Draco tuli, mutta silti se ei oo ihan niin hyvä kuin Harry.

Ja sitten noitten kahden lapsi. Joo. Sen tarinan saatte lukea lukemalla koko ficin, mutta mä tykkäsin siitä koko ideasta, että ne saa muksun. Ja tää ei oo sellanen tyhmä mpreg juttu, ku mpreg ficit yleensä on. Tässä on kunnon selitys, että miten se tapahtui ja että sillä ihan oikeesti oli vaikutustu Harryyn aikana ja jälkeen. Ja oikeestaa yks kolmasosa täst ficist keskittyy siihen jälkeen raskauden osioon. Mutta ei siitä enempää. Piti vain sanoa, että tässä on loogisuutta, eikä takerruta sellaisiin pieniin yksityiskohtiin ja liikakerrontaa asiasta, jolloin se koko fiilis pysyy hyvänä ja koko mpreg osio pysyy hyvänä.

Kuitenkin. Koska mä löydän ficeistä melkein aina yhden tai kahden hieman häiritsevän osuuden, löysin mä nyt tästäkin. Valitettavasti se on ehdottomasti repliikkien kökköys. Tähän koko ficciin olis ihan satavarmana saanu varmaan miljoona ihan helvetin upeeta dialogia ja hienoa, syvällistä keskustelua. Kuitenkin mun mielestä nää jää vähän vajaiks ja tönköiks, nää ei kuullosta sellaselta sujuvalta puheelta, mitä vois kuulla ihan puhuvien ihmisten suusta. En nyt lähe ettimään mitään tiettyä kohtaan, otin vain ekan mikä tuli vastaan.
"Edelleen sama itserakas kusipää, Malfoy?"

"Edelleen täynnä omaa ylemmyyttäsi, Potter?"

"Ei tarvita paljoa, että on ylempänä kuin sinä”, Harry sihahti inhoten.

"Siitäkin huolimatta, että minä kannan vastuuta seurauksista, jotka sinä aiheutit?"
En mä tiedä. Ehkä joku ajattelee, et toi ihan hirveen hyvää ja sujuvaa keskustelua, mut en mä tiiä. Okei. Ehkä mun on pakko myös myöntää, et mun on vaikee löytää hienoa ja sujuvaa keskustelua, josta tykkäsisin ite ja se tuntuis hyvältä (sellasia kyllä on, mutta aika harvassa).

Äh. Kuitenkin. Tää todellakin on lukemisen arvoinen ja tunteita herättävä. Yksinkertaisesti yksi parhaimmistoa suomenkielisistä ficeistä, joita oon koskaan lukenu.

torstai 14. kesäkuuta 2012

Yli kaiken [Tokio Hotel, TB, Drugs, Violence]

Yli kaiken by Ninnukka
Neljä nuorta menehtyi rajussa ulosajossa Güstrowin valtatiellä sunnuntain vastaisena yönä. Poliisin mukaan onnettomuus sattui loivassa mutkassa, jota reunustaa muutaman metrin matkalta metallikaide. Nuorten BMW – merkkinen henkilöauto suistui tieltä, kun kuski yritti väistää tiellä ollutta rautapalkkia. Auto törmäsi kaiteeseen, joka antoi periksi ja tämän jälkeen auto pyörähti katon kautta ojaan, jossa se kiilautui kahden puun väliin. Kuski ja toinen etupenkillä istuneista pääsivät autosta omin jaloin, mutta kuskin vieressä istunut kuoli myöhemmin sairaalassa saamiinsa vammoihin. Takapenkillä istuneiden kolmen nuoren pois saamiseksi tarvittiin palokuntaa leikkaamaan auton kattoa irti. Takapenkillä istuneet kuolivat vammoihinsa onnettomuuspaikalla elvytysyrityksistä huolimatta. Kuskin vammojen vakavuudesta ei ole vielä tietoa. Menehtyneet olivat 17-18 vuotiaita.

Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan, mutta tapahtumahetkellä auton epäilleen ajaneen lievää ylinopeutta.

Tiellä olleen rautapalkin alkuperää ei tiedetä. Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Tällä ei nyt varsinaisesti ole summarya, mutta prologin lopun lehtiartikkeli sopii mun mielestä summaryks, koska se nyt vaan kertoo aika hyvin mistä tää lähtee ja Tomin tilanteen. Muutenkin sen kuvaus sopii aika hyvin muuhun ficciin, joten se saa nyt toimia väliakasena summaryna.

Eli siis joo. Tom on väkivaltaisesta himasta kotoisin oleva teini, jolle tanssi on koko elämä. Kuitenkin Tom ja Tomin kaverit ajavat kolarin ja kaikki muut paitsi Tom kuolee. Bill taas on näkönsä menettänyt teini, joka elää kulissipoikaystävänsä kanssa, koska Billin poikaystävä haluaa jotenkin hyvittää Billille näön menettämisen. Billin ja Tomin tiet kohtaavat ja siitä syntyy enemmän kuin suuri soppa, mutta myös todella ihmeellinen kolmenkimppa kuvio. Joo.

Mutta tää ficci. Oikeesti. Ninnukka on nero ja ihan helvetin hyvä kirjottaja. Se osaa kirjottaa ja kaikki mitä oon Ninnukalt lukenu on todellakin ollu mahtavia ja tää ei oo poikkeus. Jokainen tunne on kuvattu niin törkeen hienosti ja kaikki tuntuu luonnolliselta ja todelliselta.  Tähän todella pääsee sisään ja rakastuu jokaseen sanaan, mä oon rakastunu jokaseen sanaan, enkä jaksa ees oottaa seuraavaa osaa, jonka tulemiseen menee taas se puol vuotta, mutta tässä tapauksessa se on mun mielestä ihan sen arvosta.

Ylipäätään Yli kaiken -ficissä kaikki tuntuu samaan aikaan mahdolliselta, mutta samalla mikään ei tunnu mahdolliselta. Hahmoille voi tapahtua mitä vaan, vaikka tuntuu että ne elää täydellisesssä loukussa, josta ei oo pois pääsyy. Kaikki noi kohtalot kietoutuu niin tiiviisti toisiinsa ja saa kaiken näyttämään todella aidolta ja että tää todella vois olla jonkun elämä. Alamäkeä alämäen perään, joo.

En mä tiiä. Täst on vaikee sanoo mitään hienoa, koska en tiiä mihin tää tarina tulee menemään tästä. Okei. Tiiän että Tom ja Bill menee yhtee ja ehkä dumppaa sen kolmannen tyypin ja sitten jotain.. En tiiä. Ehkä ne alkaa tanssimaan kahdestaan, ehkä ne kuolee tohon elämään, ehkä ne löytää pelastuksen tai ihan mitä vaan. Mut mä toivon et tää ei jää kesken ja et tähä tulee onnellinen loppu. Jos joku ficci ansaitsee onnellisen lopun, niin mun mielst se on tää ficci. Joo.

Mut todellaki kannattaa lukee, koska tää nyt vaa on niiin mahtava. jooo.